avada_faq

Sådan forløber en sag i ankenævnet

FAQ

En forbruger klager til nævnet over jer, som forhandler eller værksted, og I skal besvare klagen på www.bilklage.dk, hvor al sagsbehandling foregår. Når I har svaret, har klageren to valgmuligheder: At kontakte jer for [...]

2020-07-08T14:39:57+02:0007/10/2019|

GDPR og markedsføring

FAQ

Databeskyttelsesforordningen (GDPR) regulerer, hvordan virksomheder skal behandle persondata. Forordningen handler derimod ikke om, hvornår virksomheder må sende markedsføring ud. Det er alene reguleret i markedsføringsloven. Reguleringerne spiller dog sammen, idet indhentelse af samtykke til [...]

2020-01-16T13:34:34+01:0007/10/2019|

Hvad omfatter spamforbuddet?

FAQ

Spamforbuddet omfatter enhver form for markedsføring, herunder image-markedsføring. Det betyder ikke kun henvendelser med tilbud på virksomhedens produkter eller services er markedsføring, men også henvendelser med omtale af virksomheden (branding) eller virksomhedens produkter er [...]

2020-01-16T13:32:52+01:0007/10/2019|

Markedsføring uden forudgående samtykke

FAQ

En undtagelse fra kravet om samtykke kan komme på tale, hvis en erhvervsdrivende fra en kunde har modtaget dennes e-mailadresse i forbindelse med et tidligere salg af produkter. Dette fremgår af markedsføringsloven § 10, [...]

2020-01-16T13:30:28+01:0007/10/2019|

Betingelser for gyldigt samtykke

FAQ

Betingelser for afgivelse af et gyldigt samtykke til at modtage reklamemails mv., er: Samtykket skal være frivilligt, dvs. at det ikke er en betingelse for køb Kunden skal i forbindelse med afgivelse af e-mailadressen [...]

2020-01-16T13:28:32+01:0007/10/2019|

Det grundlæggende om markedsføring

FAQ

I markedsføringslovens § 10 findes reglerne om udsendelse af markedsføring via elektronisk post, (e-mails, SMS og MMS) til bestemte aftagere. Udgangspunktet er, at en erhvervsdrivende kun må rette henvendelse til forbrugere, erhvervsdrivende eller offentlige [...]

2020-01-16T13:26:57+01:0007/10/2019|

Det skal du vide om præmiekonkurrencer

FAQ

Følgende oplysninger skal gives ved præmiekonkurrencer: De nærmere konkurrencebetingelser og vilkår. Præmiens værdi. Eventuel geografisk begrænsning. Gevinstchancen, herunder antal af præmier, udvælgelsesprocedure, hvornår vinderen trækkes, hvor og hvornår dette offentliggøres, samt oplysninger om levering, [...]

2020-01-16T13:42:09+01:0004/10/2019|

Det skal du vide om rabatkuponer og bonusser

FAQ

Følgende oplysninger skal gives i forbindelse med rabatkuponer: Oplysninger om hvem der er rabatudsteder Oplysninger om hvilke betingelser og begrænsninger der er knyttet til rabatten Oplysning om hvordan rabatten kan opnås og indløses Oplysning [...]

2020-01-16T13:40:33+01:0004/10/2019|

Det skal du vide om tillægsydelser

FAQ

Hvis den salgsfremmende foranstaltning er en tillægsydelse, f.eks. et sæt vinterhjul, skal handelsprisen af tillægsydelsen oplyses. Handelsprisen er den pris, tillægsydelsen normalt ville have kostet hos den erhvervsdrivende, og skal ikke forveksles med indkøbsprisen. [...]

2020-01-16T13:38:31+01:0004/10/2019|

Hvad betyder salgsfremmende foranstaltninger?

FAQ

Salgsfremmende foranstaltninger er markedsføringsinitiativer ud over det sædvanlige, med det formål at fremme omsætningen. En erhvervsdrivendes tiltag, der gør den erhvervsdrivendes varer eller tjenesteydelser mere tillokkende eller attraktive for forbrugerne, end de ville have [...]

2020-01-16T13:37:16+01:0004/10/2019|
Go to Top