avada_faq

Danmark vil mangle faglærte om få år

FAQ

Danmark vil mangle 60.000-70.000 faglærte i 2025. Det er et problem for autobranchen, som er afhængig af faglært arbejdskraft. Der bliver brug for flere mekanikere, autolakerere, karrosseriteknikere m.fl. på fremtidens arbejdsmarked. Derudover er der [...]

2020-01-28T15:27:34+01:0016/10/2019|

Opsummering om reparationsgrænsen

FAQ

Reparationsgrænsen skal væk, alternativt hæves yderligere. Bilejer, værksted og forsikringsselskab skal bestemme selv. Skadede biler skal tænkes ind i den cirkulære økonomi.

2020-01-22T13:23:56+01:0016/10/2019|

Reparationsgrænse er del af den cirkulære økonomi

FAQ

Reparationsgrænsen skal afskaffes af hensyn til den cirkulære økonomi, hvor miljøbeskyttelse og genbrug sikrer et bedre klima, miljø og en bedre samfundsøkonomi. Der er i dag et godt samarbejde på tværs af autobranchen hvor [...]

2020-01-22T13:21:56+01:0016/10/2019|

Politikerne bør blande sig udenom

FAQ

Politikerne bør ikke påvirke forholdet mellem bilejer, værksted og forsikringsselskab. De involverede parter skal frit kunne vælge om bilen skal repareres eller skrottes.

2020-09-23T10:58:46+02:0016/10/2019|

Genbrug af biler kan spare store mængder CO2

FAQ

Før en ny bil har kørt sin første kilometer har en fossildrevet bil udledt 6-12 tons CO2, mens en elbil har udledt mellem 12 og 22 tons. Til sammenligning udleder gennemsnitsdanskeren 12 CO2 på [...]

2020-01-22T13:12:26+01:0016/10/2019|

Opsummering om bilbeskatning

FAQ

• Der skal indføres en ny grøn teknisk bilafgift baseret på CO2-udledning. • Roadpricing må ikke blive en ekstrabeskatning af bilisterne. • Kompleksiteten skal tages ud af afgifterne, så de bliver nemmere at administrere [...]

2020-01-02T15:11:32+01:0016/10/2019|

Norsk model som inspiration

FAQ

Danmark kan med fordel lære af de norske erfaringer. I Norge udgjorde de grønne biler, herunder både el- og hybridbiler, næsten 40 procent af det samlede bilsalg i 2018. Nordmændene sikrer, modsat den danske [...]

2020-01-02T15:06:31+01:0016/10/2019|

Roadpricing kan være en delløsning

FAQ

Roadpricing kan erstatte dele af registreringsafgiften således, at købsprisen for grønne biler kan sænkes. Roadpricing må imidlertid aldrig blive en ekstra skat på at køre bil, da bilisterne i forvejen er meget hårdt beskattet. [...]

2020-01-02T15:05:29+01:0016/10/2019|

Ny og grøn teknisk bilafgift

FAQ

Det er på tide, at afgiftssystemet lægges om. Der bør indføres en grøn teknisk registreringsafgift, som skal fremme antallet af grønne biler i Danmark. Den nye afgift skal også gøre det mere fordelagtigt at [...]

2020-01-02T15:03:15+01:0016/10/2019|

Bilbeskatning i Danmark

FAQ

Bilafgifterne er blevet et kludetæppe, der er yderst besværlig at administrere for bilforhandlere og myndigheder samt at finde rundt i for forbrugere. Ingen anden vare i Danmark er så kompliceret sat sammen af afgifter, [...]

2020-01-02T15:02:15+01:0016/10/2019|
Go to Top