Dialog mellem værksteder og taksatorer skal blive bedre!

Nyhed

To hoveder tænker næsten aldrig ens. Alligevel er opsætningen mellem værksteder og taksatorer struktureret ud fra en ide om, at to hoveder faktisk tænker ens. Problemstillingen foreligger når en taksator har vurderet at punkt [...]

2021-11-04T09:06:38+01:0004/11/2021|

Øg din indtjening på forsikringsskader

Nyhed

Autotaks-supporten hos AutoBranchen Danmark giver i gennemsnit 20 procent mere omsætning på skadesrapporten ifølge forsikringskonsulent. 20 procent kan brugerne af AutoBranchen Danmarks autotakssupport i gennemsnit forbedre deres skaderapport med. Det anslår den tidligere taksator og nu forsikringskonsulent [...]

2021-10-21T10:52:19+02:0021/10/2021|

Central styring af 1000-numre kan være en farlig vej 

Nyhed

Det lød forjættende, at forsikringsselskaberne nu centralt kan oprette og redigere i deres 1000-nummerlister i Autotaks, og på den måde kan opdatere i data uden at involvere værkstedet. Men det kan meget vel være en farlig vej at gå. For godt nok [...]

Eftermarkedschef: Nye starttider i Autotaks er godt afsæt til genforhandling af vilkår

Nyhed

Nye starttider kan være på vej i Autotaks, og det kommer til at have betydning for den overordnede økonomi hos autolakerere og skadecentre, når de opgør forsikringsskader på især varebiler og lastvogne.  Indtil nu [...]

2021-10-14T08:56:47+02:0014/10/2021|Tags: |

Nye lakmaterialepriser i Autotaks

Nyhed

Materialepriserne oplever for tiden store prishop i autobranchen. Mandag har Forsikring & Pension opdateret lakmaterialepriserne i Autotaks. Ændringerne er trådt i kraft med det samme. I sin nyhed på hjemmesiden oplyser F&P, at [...]

2021-10-07T13:35:55+02:0007/10/2021|Tags: , |

Ny funktion i Autotaks kan spare tid på værkstedet

Nyhed

Den nye funktion gør det muligt for forsikringsselskabet at vedligeholde dets 1000-nummerliste direkte i værkstedets eget system. Det fortæller Forsikrings & Pension, der udbyder Autotaks i Danmark, i en mail onsdag den 6. [...]

2021-10-07T13:23:04+02:0007/10/2021|Tags: , , |

Undgå vanvidskørsel: Lav et grundigt tjek af kunden

Nyhed

Du bør lave et grundigt tjek af kunden inden han eller hun låner eller leaser en bil af dig. Eller af din medarbejder, hvis han eller hun skal køre i en af virksomhedens [...]

2021-09-28T13:50:53+02:0027/09/2021|Tags: , , |

Fremtiden byder på masser af arbejde på værkstedet trods indtog af elbiler

Nyhed

På værkstederne er der ingen grund til at frygte elbilernes indtog. Der kommer masser af arbejde og masser af spændende opgaver. Det var budskabet, da Peter Jacobsen, Autobranchens Udviklingscenter i Frederikshavn, gav stærke, [...]

2021-09-28T13:49:20+02:0027/09/2021|Tags: , , |

Firmaidræt: “Godt kollegaskab er mere end røde bøffer fra grill og fredagsrødvin”

Nyhed

Hvad er godt kollegaskab? Og kan man på en let og overskuelig måde tænke bevægelse og motion ind i hverdagen - og er det måske en genvej til et bedre sammenhold virksomheden, flere [...]

2021-09-28T13:44:08+02:0027/09/2021|Tags: , , , |

Autobranchen kiggede fremad i Brande

Nyhed

Der var brug for både nærlys og det lange lys, da AutoBranchen Danmarks medlemmer mødtes i Brande til årsdag. Digitalisering, elbiler, registreringsafgift og alt muligt andet fyldte på dagsordenen på Remisen, et smukt [...]

2021-09-28T13:44:59+02:0024/09/2021|Tags: , , |
Go to Top