avada_faq

Sådan er du stillet forsikringsmæssigt

FAQ

Som bilforhandler eller værksted bør du læse dine forsikringspolicer grundigt igennem for at afklare, hvordan jeres virksomhed er stillet i krisesituationer eller ved pandemier som corona-virus. Mange forsikringsselskaber tager forbehold for force majeure-situationer, altså [...]

2020-03-12T11:40:44+01:0012/03/2020|

Hold kunden opdateret om leveringsstatus

FAQ

Det er vigtigt at understrege, at man over for kunder har en oplysningspligt om, hvordan den nye leveringsstatus på reservedele eller lignende ser ud under situationer som corona-virus. Det er vigtigt at være opmærksom [...]

2020-03-12T12:01:54+01:0011/03/2020|

Nærlæs kontrakter for at afklare situationer som ved corona-virus

FAQ

I kontrakter indsættes ofte en klausul, som regulerer force majeure-situationer, herunder hvad, der kan defineres som force majeure. Eksempelvis særlige omstændigheder som en pandemi som corona-virus. Mange standard-slutsedler tager eksempelvis forbehold for forsinket levering [...]

2020-03-12T11:55:26+01:0011/03/2020|

Fritager corona-virus kontraktparter for ansvar?

FAQ

I en særlig situation som corona-virus er begrebet force majeure et nøglebegreb. Det betyder, at begge parter kan fritages for dele af deres forpligtelser på en kontrakt ved en ekstraordinær situation. Her gennemgår vi, [...]

2020-03-12T11:48:01+01:0011/03/2020|

Hvilke fordele ved serviceaftaler fremhæver bilforhandlerne selv?

FAQ

Et bedre cash flow og dermed en mere stabil omsætning Lettere at strukturere kundernes tid Lettere at planlægge værkstedets opgaver Mere tilfredse kunder kontra dem uden service- og reparationsaftaler Bedre kundedata, så markedsføring, indkaldelser [...]

2020-03-11T10:22:23+01:0011/03/2020|

Hvilke biler kan typisk fås med en serviceaftale?

FAQ

En lang række nye bilmodeller på tværs af mærker kan i dag tilkøbes med et service- og reparationsabonnement. Der findes flere løsninger til brugte biler, der også kan udstyres med en aftale. De udbyder [...]

2020-03-11T10:16:20+01:0011/03/2020|

Hvad er en service- og reparationsaftale?

FAQ

Der findes en lang række service- og reparationsaftaler på tværs af bilmærker. Nogle aftaler omfatter kun service-eftersyn og ikke eksempelvis udskiftning af en gearkasse eller andre og dyrere reparationer. De typisk service- og reparationsaftaler [...]

2020-03-11T10:13:57+01:0011/03/2020|

Opsummering om eftermarked og forsikring

FAQ

Fri konkurrence skal sikres gennem klare aftaler og vilkår mellem auto- og forsikringsbranche. Auto- og forsikringsbranchen skal begge tage ansvar for at skadesreparationer udføres korrekt. Autobranchen skal have indflydelse på systemdrift, udvikling og support [...]

2020-03-09T12:02:50+01:0009/03/2020|

Drift af system og vedligeholdelse

FAQ

I Danmark findes der, modsat flere andre EU-lande, kun et system til opgørelse og taksering af forsikringsskader. Det er en fin løsning, fordi der er store driftsudgifter til denne type system. Det skaber dog [...]

2020-03-09T11:57:54+01:0009/03/2020|

Systemdrift, udvikling og support

FAQ

I Danmark findes der, modsat flere andre EU-lande, kun et system til opgørelse og taksering af forsikringsskader. Det er en fin løsning, fordi der er store driftsudgifter til denne type system. Det skaber dog [...]

2020-03-09T11:48:46+01:0009/03/2020|
Go to Top