Er samtykke det smarteste?
Set i lyset af de mange krav til samtykke og det besværlige i at indhente samtykker fra alle sine kunder, kan det være smart at overveje, om samtykke er det mest hensigtsmæssige behandlingsgrundlag. Har [...]
Set i lyset af de mange krav til samtykke og det besværlige i at indhente samtykker fra alle sine kunder, kan det være smart at overveje, om samtykke er det mest hensigtsmæssige behandlingsgrundlag. Har [...]
Det kan være en fordel at se på, om behandling af personoplysninger kan ske på et andet grundlag end samtykke – både pga. udfordringen med indhentelse af samtykker, vedligeholdelse af samtykkerne, og idet et [...]
Visning af leasingaftaler I flowet ’Leasing - Vis leasingaftaler’ har Motorregisteret i en periode fejlet, hvis der var oprettet mere end én aftale på månedsbasis; dvs. uden GyldigFra og GyldigTil-datoer. Denne fejl er nu [...]
§ 16, stk. 4, at biler, der er anskaffet af arbejdsgiveren højst 36 måneder efter første indregistrering, opgøres til den oprindelige nyvognspris i indtil 36 måneder regnet fra og med den måned, hvori første [...]
Den skattepligtige var aktionær i et aktieselskab og havde i indkomståret 2012 ubestridt rådighed over en af selskabets biler. Sagen angik udelukkende opgørelsen af beskatningsgrundlaget for fri bil. En bilforhandler indregistrerede 1. gang bilen [...]
Unge skal allerede i folkeskolen præsenteres for mulighederne i autobranchen. AutoBranchen Danmark arbejder bl.a. for det gennem et samarbejde med Dansk Automobil Sports Union. Der skal etableres et stærkere samarbejde mellem virksomheder og skoler, [...]
Autobranchen har en opgave i at fortælle de unge, hvordan en karrierevej kan se ud i branchen. Den fortælling har alle en opgave i at styrke i de kommende år. Derudover er der behov [...]
Det er en politisk målsætning, at 25 procent af en ungdomsårgang skal søge ind på en erhvervsskole i 2020, og tallet skal løftes yderligere til 30 procent. Derfor er der brug for flere virksomhedsbesøg [...]
Politiske forslag om praktikpladskrav, også kendt som dimensionering, samt kvoter på erhvervsskolerne skader erhvervsuddannelserne. Hvis man dimensionerer auto-uddannelserne, kommer der en adgangsbegrænsning på Grundforløb 2, så elever ikke kan begynde på uddannelsen uden en [...]
Vi har brug for at kunne tiltrække flere unge til erhvervsskolerne og bedre synliggøre uddannelses- og karrierevejene i autoindustrien. Men interessen skal vækkes allerede i folkeskolen. Derfor har AutoBranchen Danmark indledt et samarbejde med [...]