En ny rådgiverfunktion i Autotaks har siden 7. april 2021 gjort det muligt for autolakerere at gøre skadesrapporter mere korrekte og udfyldt med alle tillæg – naturligvis i højere grad de tillæg, som handler om lakering.

Det kan fremover ske med en dialogfunktion, billeder og en slags se/læsfunktion til lakdelen af skadesrapporten.

Ifølge Nicky Bobak, eftermarkedschef hos AutoBranchen Danmark, er den nye rådgiverfunktion årets vigtigste opdatering til Autotaks, fordi autolakererne nu har mulighed for at blive en mere aktiv del af skadesopgørelsen.

“En fuld adgang med fuld redigeringsret er stadig drømmen, men den her rådgiverfunktion er et virkelig vigtigt skridt i den retning. Uanset hvad kan rådgiverfunktionen, for de autolakerere som bruger den, være med til øge omsætningen og sende flere korrekte skadesopgørelser afsted til forsikringsselskaberne og taksatorerne”, siger Nicky Bobak.

Reparatørnummer påkrævet

Hvis en autolakerer vil have adgang til at se og kommenterer en skadesrapport, kræver det et reparatørnummer, som kan udstedes af det eller de forsikringsskaber, man samarbejder med.

“Herefter vil eksempelvis AutoBranchen Danmark kunne yde support til autolakereren på lige fod mod de skadecentre, som i dag benytter Autotaks. Jeg håber og tror på, at det giver alle i hele kæden bedre indsigt i skadesopgørelsen”, siger Nicky Bobak.

Stort fokus på regionsmøder

AutoBranchen Danmark afholder tre regionsmøder for lak- og karrosseribranchen i henholdsvis Randers, Kolding og Køge. Her vil den nye rådgiverfunktion fylder meget, og vores konsulent vil fortælle mere om, hvordan autolakererne kan bruge muligheder.

“Det er stadig et fåtal, som har taget den nye rådgiverfunktion til sig og begyndt at bruge den, men det vil vi meget gerne opfordre mange flere til”, siger Nicky Bobak.

Du kan booke en plads på et af regionsmøderne her.

Find masser af videoguides til Autotaks i vores store videobibliotek: