AutoBranchen Danmark afholdt i sidste uge møde i sit lak- og karrosseriudvalg. På mødet deltog en række fagfolk, der til dagligt arbejder med autolakering, på skadecentre og med klargøring – herunder flere medlemmer af AutoBranchen Danmarks bestyrelsen.

Nicky Bobak, eftermarkedschef hos AutoBranchen Danmark, gennemgik på et oplæg nogle af de højaktuelle emner inden for lak- og karrosseribranchen, og især to emner lå højt på agendaen.

“Jeg gennemgik vores nye site eftermarked.dk og de mange supportfunktioner og den indsigt, som den her nye vidensbase indeholder, næsten uanset hvilket type værksted, man arbejder på. Udvalget tog godt imod den nye hjemmeside, og det håber jeg også, at den øvrige branche vil gøre i takt med, at flere begynder at bruge det”, siger Nicky Bobak.

Forsikringsvilkår

Den vedvarende debat om forsikringsvilkår og prispres i arbejdet med forsikringsskader generelt var, ikke så overraskende, også højt på dagsordenen for mødedeltagerne – bl.a. efter en ny artikel i Motor-magasinet.

“AutoBranchen Danmark arbejder konstruktivt med området og guider til, hvad skadecentre og autolakerere med eksisterende værktøjer kan gøre for at hæve bundlinjen og gøre prispresset mindre ved at arbejde sammen. Men vi holder også løbende møder med Forsikring & Pension (F&P) om de vilkår, som vores autolakerere og skadecentre må arbejde under. Vilkårene kan uden tvivl forbedres, og derfor er det området også en vigtig del af vores politiske indsats for eftermarkedet som helhed i Danmark, “, siger Nicky Bobak.

Mangel på arbejdskraft i autobranchen, arbejdsmiljø, arrangementer og kommende kurser var nogle af de øvrige emner, som blev vendt på udvalgsmødet.