Nyt initiativ betyder udvidet service, når autolakerere er medlem af AutoBranchen Danmark. Det skal bidrage til, at lakererne får mere korrekt betaling for deres arbejde 

Korrekt taksering, der sikrer, at landets autolakere får betaling for alt det arbejde, de faktisk udfører, er fortsat et problem i autobranchen. 

Alt for ofte betyder fejlagtig og mangelfuld taksering, at lakererne går glip af betaling for nogle af de opgaver, de udfører.  

AutoBranchen Danmark supporterer i forvejen lakererne, hvis de oplever problemer med taksering, men som noget nyt tilbyder AutoBranchen Danmark nu også, at den service kan ydes til lakerernes værkstedskunder. 

“Det er jo ofte sådan, at det er værkstedskunderne, der takserer og dermed har ansvaret for, hvordan lakererne bliver betalt. Så derfor giver det rigtig god mening for os, at vi hjælper lakererne ved at hjælpe deres kunder – også selvom kunderne ikke nødvendigvis er medlem af AutoBranchen Danmark. Det håber vi, selvfølgelig de bliver på et tidspunkt, men det afgørende for os er at hjælpe lakererne, hvor mange for tiden er hårdt pressede,” siger Nicky Bobak, eftermarkedschef i AutoBranchen Danmark. 

Konkret kan værkstedskunderne altså få hjælp til taksering og tips og tricks, hvis deres lakerer henviser dem til AutoBranchen Danmarks Autotaks-support. 

Gratis fyraftensmøde om bedre taksering

Samtidig tilbyder AutoBranchen Danmark fyraftensmøder, hvor lakererne kan invitere deres værkstedskunder og hvor AutoBranchen Danmark så vil holde en workshop om korrekt taksering.  

“Hvis lakererne kan samle nogle af deres værkstedskunder, kommer vi meget gerne ud og gennemgår tips og tricks til Autotaks, så alle får den højest mulige betaling,” siger eftermarkedskonsulent Lars Baun Vilhelmsen.  

Et sådan fyraftensmøde er gratis for alle lakerere, der er medlem af AutoBranchen Danmark. 

Men hvis det ikke kan lade sige gøre, kan lakerernes værkstedskunder altså også nu få Autotaks-support telefonisk af AutoBranchen Danmark, selvom de ikke er medlem. 

“Vi har indtil videre af og til hjulpet vores lakereres kunder, selvom om de ikke var medlem af AutoBranchen Danmark, men nu gør vi det til et fast tilbud til vores lakerere, at de kan få support også til deres kunder. Det, håber vi, vil hjælpe lakerere med at blive korrekt betalt for det arbejde, de udfører,” siger Jørgen Gøttsche Petersen, der er forsikringskonsulent i AutoBranchen Danmark og primært ansvarlig for AutoBranchen Danmarks Autotaks-support.   

Hvis du ønsker at afholde et fyraftensmøde om taksering, kan du kontakte Lars Baun Vilhelmsen på lbv@abdk.dk eller 53 62 11 54 

AutoBranchen Danmarks Autotaks-support er som altid tilgængelig på support@abdk.dk eller +45 33 25 14 33