AutoBranchen Danmark tilbyder gratis fyraftensmøder til lakerere og deres kunder for at sikre korrekt taksering. Og det er indtil videre en succes 

Oplever du som lakerer af og til, at dine værkstedskunder laver mangelfulde takseringsrapporter? Og at du derfor ikke får den betaling, du har krav på? Så er du ikke alene.  

En medlemsundersøgelse fra AutoBranchen Danmark viste for nylig, at kun hver tredje sjældent oplever problemer med takseringen, mens flertallet oplever det enten hver uge eller flere gange om ugen.  

Blandt andet derfor tilbyder AutoBranchen Danmark nu fyraftensmøder, hvor vores eftermarkedskonsulenter kan komme ud og gennemgå tips og tricks og gode råd, når det kommer til taksering i Autotaks, hvis lakererne inviterer nogle af sine værkstedskunder til at deltage.  

Og det har lakerer-medlemmerne af AutoBranchen Danmark taget godt imod: 

“Det er noget, der helt klart er en efterspørgsel på og så er vi selvfølgelig glade for at kunne hjælpe,” siger eftermarkedskonsulent Lars Baun Vilhelmsen, der holder fyraftensmøderne.  

“Der er mange, der oplever, at der opstår problemer, når takseringerne bliver lavet af nogen, der måske ikke så tit takserer. Og derfor er det oplagt, at vi kommer ud og fortæller generelt om taksering og alle de ekstra ting og eksempelvis 1000-numre, man er berettiget til, men som mange glemmer at notere,” siger Lars Baun Vilhelmsen.  

Et af disse fyraftensmøder fandt sted 1. juni hos Sdr. Omme Autolakering i Grindsted, hvor 10 personer deltog på initiativ af indehaver Dennis Kristensen.  

“Stemningen var god, spørgelysten var stor og der blev flittigt taget notater, så forhåbentlig betyder det, at Dennis får den betaling, som han som maler har krav på,” siger Lars Baun Vilhelmsen om mødet.  

Korrekt taksering ekstra vigtigt lige nu

Og det er da også derfor Dennis Kristensen havde taget initiativ til fyraftensmødet:  

 “Jeg har gjort det, for at få mine værkstedskunder til at huske det hele, når de laver takseringsrapporterne. Det sker desværre af og til, at det ikke er det hele, der kommer med,” siger Dennis Kristensen.  

Det kan fx være 1000-numre eller energibidrag, der glipper eller at pladesmeden glemmer at skrive specialafdækning på takseringsrapporten, nævner Dennis Kristensen.  

“Jeg tror, det er godt for os alle sammen lige at få frisket tips og tricks op. Og når AutoBranchen Danmark sender en repræsentant, er det ikke mig, der skal være bussemand og minder dem om alle de ting, der kan skrives på,” siger han.  

Han påpeger, at det i den aktuelle situation, hvor mange autolakerere rammes af høje energipriser, er ekstravigtigt at få korrekt betaling for alt det arbejde, man udfører. 

“Det strammer lidt til for tiden, og så er det jo vigtigt, at man får den betaling, man har krav på,” siger Dennis Kristensen.  

Efter mødet har han også fået positive tilkendegivelse fra hans kunder, og Dennis Kristensen har allerede nu besluttet at holde et lignende møde igen om et år: 

“Jeg vil helt sikkert gøre det igen. Det er godt lige at få frisket det hele op med jævne mellemrum,” siger han. 

Hvis du er interesseret i selv at holde eller deltage i et fyraftensmøde, kan du kontakte Lars Baun Vilhelmsen på 53 62 11 54 eller lbv@abdk.dk. 

AutoBranchen Danmarks Autotaks-support står også til rådighed på support@abdk.dk eller telefon +45 33 25 14 33