En ny loginmetode til Autotaks, der skulle lanceres i august for at øge IT-sikkerheden, udskydes i op til tre uger.
Forsikring & Pension har udskudt overgangen til en ny loginmetode til Autotaks.
Det såkaldte 2-faktor-login skulle være udrullet fra denne uge og i de kommende uger, men bliver nu udskudt i op til tre uger, oplyser Forsikring & Pension.
“Vi er ramt af udfordringer, som kræver lidt mere fordybelse i forbindelse med igangsætning af 2-faktor login på værksteder og venter derfor med opstart i produktion,” lyder det fra brancheorganisationen, der er systemejer på Autotaks.
Ændringen til et 2-faktor-login sker, fordi F&P har et ønske om at forbedre IT-sikkerheden ved login til Autotaks.
Det betyder blandt andet, at der kun kan være én brugertype på hver mailadresse, der er tilknyttet Autotaks.
Udrulningen skulle være sket i ugerne 33-35, men bliver altså nu udskudt i op til tre uger.
Hvis du har AutoBranchen Danmark som Autotaks-udbyder, skulle udrulningen være sket i uge 35, men kommer altså nu først til at ske nogle uger derefter.
F&P har lavet en guide til det nye 2-faktor-login. Den kan læses her: https://www.fogp.dk/nyheder/2-faktor-login-i-forsidkautotaks/
AutoBranchen Danmark tilbyder som vanligt Autotaks-support, og hvis du har problemer med login, kan Autotaks-supporten kontaktes på support@abdk.dk eller 33 25 14 33.
F&P forventer, at alle brugere af Autotaks vil skulle være overgået til at bruge 2-faktor-login i begyndelsen af 2024.