Forsikring & Pension lancerer en ny version af Autoflex, der betyder, at oversigten over bildele opdateres i realtid. 

Fremadrettet bliver det langt nemmere at få overblik over tilgængelige reservedele for landets skadesværksteder, når de laver forsikringsskader.  

Forsikring & Pension har nemlig lanceret en ny version af Autoflex, der bliver opdateret konstant, så man ikke forsøger at få fat i en reservedel, der eksempelvis allerede er blevet solgt til et andet værksted.  

Tidligere blev Autoflex ofte ikke opdateret i dagevis, og det var derfor reelt umuligt at orientere sig i, hvilke og hvor mange reservedele, der var tilgængelige.  

Den nye version af Autoflex har onlineforbindelse til reservedelsleverandørerne og er dermed helt opdateret både i forhold til pris og leveringssikkerhed 

Pr. 21. juni er NemDele, Scandybroe og Klokkerholm tilgængelige i den nye version af Autoflex, men flere vil ifølge Forsikring & Pensions plan løbende blive tilføjet.  

Forsikring & Pension oplyser, at den hidtidige version af Autoflex vil være tilgængelig til brug, indtil alle kendte leverandører er at finde i Autoflexs nye version.

Den nye version af Autoflex, som Forsikring & Pension kalder Autoflex v2, vil løbende blive udbygget hen over efteråret, så der udvides med muligheder for at melde tilbage i forhold til købsoplevelsen og kvalitet osv.  

Fra AutoBranchen Danmarks side glæder man sige over, at det nu formentlig bliver langt nemmere at skaffe reservedele i Autoflex. 

“Vi har længe efterlyst et bedre og mere pålideligt Autoflex, så det er særdeles positivt, at der nu er kommet en ny version. Det er der – og har der længe været – i den grad brug for,” siger Nicky Bobak, eftermarkedschef i AutoBranchen Danmark. 

Han påpeger dog, at det er nødvendigt, at der i Autoflex skelnes hårdt mellem brugte dele og kopidele, der ofte er af tvivlsom kvalitet.  

“Jeg oplever desværre, at mange blander brugte dele og kopidele sammen – fx også når det handler om bæredygtighed. Der er intet bæredygtigt over kopidele og det er vigtigt, at forsikringsselskaberne også har øje for det,” siger Nicky Bobak.  

Han håber derfor, at fremtidige udvidelser vil afspejle den væsentlige forskel.