Autolakerer: Vi får bedre styr på vores egen løn med Autotaks-indsigt

Henrik Gundersen, indehaver af Brovst Autolakering lidt vest for Aalborg, er glad for, at han som noget nyt er kommet ombord i Autotaks-system.

Det er sket efter en introduktion af Jørgen Petersen, der er forsikringskonsulent hos AutoBranchen Danmark. Jørgen Petersen hjælper dagligt brugere i Autotaks-systemet, der bruges til opgøre forsikringsskader på biler i Danmark.

Henrik Gundersen ser især én klar fordel i at have fået bedre indsigt i de opgørelse, som foretages i Autotaks:

“Grundlæggende set får vi som autolakerere bedre indsigt i, hvordan vores egen løn udregnes, hvis man skal sige det sådan lidt direkte. Og ved at nå frem til mere korrekte opgørelser, gavner vi også bundlinjen. På den måde undgår vi også følelsen af, at nogle udregninger foregår lidt henover hovedet på os. Nu kan vi bedre tale med”, siger Henrik Gundersen.

Skærmdeling og fif

Første trin er at blive oprettet som bruger af Autotaks. Det kan AutoBranchen Danmark hjælpe med, og det kan du læse mere i bunden af artiklen. Når brugeren er oprettet, giver Jørgen Petersen en række fif til brugen af Autotaks.

“I opstartsfasen kunne jeg også følge med ved hjælp af en skærmdeling, hvilket var godt. Nu føler jeg mig bedre klædt på til at selv at forstå systemet, men også til at klæde mekanikere og andre samarbejdspartnere på i forståelsen på korrekte opgørelser”, fortæller Henrik Gundersen.

To sager fra start

Nærmest samtidig med, at Brovst Autolakering fik sat sin Autotaks-bruger op at køre, løb der to opgaver ind på værkstedet. Dels en glasskade og så en hestetrailer, der på grund af storm havde fået skader. Begge skader kunne gøres op i Autotaks.

“De to sager kunne vi også få hjælp til, og de er nu begge godkendt, så det er rigtig godt”, siger den nordjyske autolakerer.

Hvad omfatter supporten?2020-08-27T15:06:15+02:00
  • Hjælp til oprettelse
  • Hjælp til login
  • Vejledning til korrekte opgørelser
  • Registrering af fejl og mangler i Autotaks
  • Løbende kurser i brug af systemet
Hvad koster supportfunktionen?2023-01-13T09:21:18+01:00
  • Prisen for hele pakken er 85 kr. (ex. moms) per måned.
  • Adgang til support er forbeholdt AutoBranchen Danmarks medlemmer og brugere af Autotaks.
  • Det er en forudsætning for oprettelse som bruger, at Forsikring & Pension accepterer tilmeldingen.
  • Det er gratis at kalkulere skader.

 

 

Sådan tilmelder du dig vores support2020-08-27T15:14:00+02:00
  • Kontakt os på tlf. 33 25 14 33 eller support@abdk.dk.
  • Ved e-mails skal vi bruge info om: firmanavn, cvr-nummer, mailadresse på kontaktperson samt virksomhedens reparatørnummer.
  • Skriver du ind til os, så husk at notere “Tilmelding til Autotaks” i emnefelt.
  • Så snart vi har modtaget tilmeldingen, sørger vi for at oprette dig som bruger hos Forsikring & Pension.
  • Herefter bliver du kontaktet på telefon og får udleveret bruger-ID, password og hjælp til opsætning.
  • Autotaks ejes og drives af Forsikring & Pension, som til enhver tid fastsætter priser og kriterier for anvendelse og skadeskalkulationer.
  • Yderlige information findes på www.autotaks.dk 
2020-04-06T12:12:30+02:0006/04/2020|Tags: , , |
Go to Top