Ifølge markedsføringsloven skal der i en reklame ske identifikation af den virksomhed, der markedsfører sig, og der skal være identifikation af selve markedsføringen. Det skal være klart for modtageren af budskabet, at modtageren udsættes for markedsføring.

Det er forbudt for en virksomhed at ”klæde sig ud” som en forbruger, f.eks. ved at virksomheden har en privat profil, som ”liker” og deler det, som virksomheden lægger ud, så det fremstår, som om privatpersonen intet har at gøre med virksomheden. En medarbejder må dog gerne dele og like sin arbejdsplads’ opdateringer mv., men det kræver, at medarbejderen selv har valgt at gøre det.

Det skal også fremgå, på hvis vegne en reklame er udarbejdet. Det vil sige, at når en person modtager betaling eller andre fordele ved at omtale eller på anden måde markedsføre en virksomheds varer eller tjenesteydelser, skal det tydeligt fremgå, at der er tale om reklame, eller at personen har modtaget betaling eller andre fordele for at omtale produktet.