I sidste uge var en bilforhandler involveret i en voldsom ulykke. Bilen han kørte i klarede ulykken så godt, at bilforhandleren – ud over at være uskadt, efterfølgende valgte at udstille bilen i sin forretning. Derudover valgte bilforhandleren også at lave et opslag på Facebook, der i skrivende stund er blevet delt over 27 tusind gange. En uge senere har nyheden om den kreative bilforhandler spredt sig verden rundt. Han bliver oversvømmet med henvendelser, og hans butik er fyldt med kunder.
Se muligheder
For bilforhandleren opstod der en mulighed, og han omsatte den hurtigt til et salgsfremstød. Det samme kan I gøre. Og der skal selvfølgelig ikke en voldsom ulykke til for at det kan lade sig gøre. Måske får I en kunde ind af døren med en god historie, eller måske får I en god ide til en video med gode råd til jeres kunder. Kun fantasien sætter grænser.
Herunder har vi samlet to eksempler fra bilverdenen, der har fået stor opmærksomhed:
I eksemplet her ved siden af har Arne Stubbe lavet et opslag på Facebook, hvor de har fået en bil ind på værkstedet med en underlig lyd. Det viste sig at være en kat, der var fanget i bilens motor, og hvad gør man så? Hos Arne Stubbe skiller man naturligvis bilen ad, og redder den stakkels missekat. Det synes over 10.000 godt om, og over 500 delte opslaget.
En anden forhandler, Jon Slot Hansen – medindehaver af Kraft Biler, valgte op til sidste års nedsættelse af registreringsafgiften at lave en video henvendt til politikerne om konsekvenserne af, at politikerne lod forhandlingerne om registreringsafgiften trække i langdrag. Videoen fik over 4000 delinger og mange tusind likes på Facebook.