Alle, der arbejder med forsikringsskader på biler i Danmark, kan øge omsætningen ved at være ajour med systemet Autotaks.
Ved at være ajour og opdateret på funktionerne i systemet, kan man som både autolakerer og værksted sikre sig, at man forstår de skadesopgørelser, som udveksles mellem værksted, autolakerer og i sidste ende forsikringsselskabet. Nicky Bobak, eftermarkedschef hos AutoBranchen Danmark uddyber:
“Nogle er vant til at bruge Autotaks dagligt, mens andre måske en sjælden gang bruger det. Uanset hvad er korrekte opgørelser typisk forbundet med øget omsætning, fordi mangelfulde skadesrapporter er lige med tabt betaling for både lak- og karrosseriopgaver”, siger Nicky Bobak.
Forklar priserne
AutoBranchen Danmark afholder løbende kurser i brugen af Autotaks, hvor vores erfarne konsulent giver gode råd og fif til brug af systemet – uanset om man er erfaren eller nybegynder.
På et af AutoBranchen Danmarks tidligere kurser deltog blandt andre Christian Poulsen fra Autolak-Experten A/S i Svendborg. Han forklarer her hans bevæggrund for at være ajour med Autotaks.
“Det er ikke så tit, at jeg bruger Autotaks. Derfor er et kursus ekstra brugbart, når jeg skal holde øje med, om rapporterne er korrekte. Selv bruger jeg også Autotaks til at udregne priser, og jeg bruger det samtidig aktivt til at kunne forklare og begrunde priserne for opgaver og arbejdsløn”, siger Christian Poulsen.
Andreas Østergaard fra Villy’s Auto. Foto: René Thomsen.
På samme kursus var Andreas Østergaard fra Villys Auto ApS også med.
“Jeg har fået genopfrisket mange ting, og jeg har fået styr på processen ved tre- og firelagslakering i forhold til registrering i Autotaks. Også her er det vigtigt at få noteret alle processerne, så man ikke går glip af omsætning. Autotaks er rigtig vigtig i forhold til min virksomhed og vores omsætning. Så jo skarpere vi kan være, desto bedre”, fortæller Andreas Østergaard fra Villys Auto.