Bilforhandlere kan få et bedre salg, når bilen sælges med en CarGarantie. Flere og flere privatkunder efterspørger en ekstra sikkerhed, fordi det giver køberen tryghed. Og som forhandler får du en ekstra forsikring  på bilen, så du ikke risikerer at skulle bøde for fejl på bilen, du ikke havde mulighed for at kende til.

En ny fordelsaftale, som trådte i kraft 1. maj 2020 for AutoBranchen Danmarks medlemmer, betyder, at forhandlere kan sikre sig ro i maven, øget kundeloyalitet og forhåbentlig styrket omsætning. Ofte betyder en CarGarantie nemlig, at den solgte bil vender tilbage til værkstedet ved reparationer. Ydermere er forbrugere begyndt at efterspørge den ekstra forsikring, som ligger i aftalen.

Fordelsaftalen med CarGarantie giver desuden mulighed for god provision og bonusordning. Se mere i fordelskataloget på AutoBranchen Danmarks hjemmeside.

“Den såkaldte “formodningsregel’ siger i dag, at sælgeren i seks måneder efter købet skal bevise, at bilen var uden fejl, da den blev solgt. EU vil have medlemslandene til at udvide denne regel til 12 måneder senest i løbet af 2021. Her spiller en ekstra forsikring for forhandleren en stor rolle og kan give stor tryghed,” siger Henrik Bitzer, chef for partnerskaber i AutoBranchen Danmark.

CarGarantie – en veletableret, tysk virksomhed

CarGarantie er en veletableret, tysk virksomhed med næsten 50 års erfaring på det konkurrenceprægede tyske marked. En af Europas førende garanti- og forsikringsspecialister. Mere end 40 producenter/importører bruger CarGaranties løsninger, og det samme gør 23.000 forhandlere i 21 lande.

”Vi har kun tre år på bagen i Danmark, men produkterne og konceptet er gennemprøvet i resten af Europa og særligt i Tyskland. Vi foretager 700.000 reparationer årligt, og vi har en kæmpe database. Vi ved noget om biler, og vi ved, hvad der sker,” siger Jens Bachmann, der er salgschef i CarGarantie.

På kun tre år har 600 forhandlere i Danmark valgt at bruge CarGarantie, og der er fortsat plads til flere.

CarGarantie skal ikke sammenlignes med en almindelig bilforsikring, som forbrugeren tegner. Denne garanti/forsikring tegnes af forhandleren og er en forsikring for både forhandler og kunde – en slags udvidet garanti.

Jens Bachmann kalder produkterne for enkle og fleksible.

BRUGTE BILER

– 3 dækninger – BASIC, COMFORT og COMFORT PLUS
– Biler op til 12 år og 250.000 km
– 12 og 24 måneder med mulighed for forlængelse

NYE BILER – med 2 eller 3 års fabriksgaranti

– Op til 5 års tryghed for kunden
– COMFORT PLUS efter endt fabriksgaranti
– Fabriksnye biler og biler der stadig har fabriksgaranti
– Forsikringen træder først i kraft, når fabriksgarantien udløber
– Perfekt til afdækning af serviceaftaler

Jens Bachmann mener, at både forhandleren, værkstedet og kunden har glæde af forsikringen.

Forhandleren får:
– risikosikring i reklamationsretsperioden
– færre kundeklager og konfrontationer
– optimering af salgsindsatsen
– tryghed som salgsargument
– ingen investering
– mulighed for attraktiv bonusordning

Værkstedet får:
– øget kundeloyalitet
– meromsætning på eftermarkedet
– krav om service efter producentens forskrifter
– mulighed for afdækning af reparationer på serviceaftaler

Kunden får:
– større tryghed i bilkøbet
– dækker i hele Europa
– frit værkstedsvalg (dog gerne salgsværkstedet)
– højere salgsværdi

CarGarantie beskæftiger rundt regnet 500 medarbejdere på hovedkontoret i Freiburg i det sydlige Tyskland. I Danmark er der tre medarbejdere foruden Jens Bachmann.

Nord- og Midtjylland
Johnny Hammer Christensen
+45 61 44 13 00
jch@cargarantie.dk

Sydjylland og Fyn
Jesper Skellgaard-Nielsen
+45 44 12 96 66
jsk@cargarantie.dk

Sjælland
Henrik Byrnel
+45 40 73 48 38
hby@cargarantie.dk