AutoBranchen Danmarks årsdag 2016 blev torsdag afviklet på Strøjer Samlingen, og det blev på alle måder en stor succes. Mere end 200 medlemmer og samarbejdspartnere havde fundet vej til den arkitektoniske perle af en bilsamling i det sydvestfynske landskab. Solen stod fra en klar himmel, og sammen med bilsamlingen, som bød på den ene unikke sportsvogn og blankpolerede klassiker efter den anden, var det en perfekt ramme om en dag i bilernes og autobranchens tegn.
Enhver bilinteresseret drengs drøm
Den kendte tv-vært Cecilie Frøkjær var veloplagt konferencier, som med humor og snilde guidede deltagerne gennem dagen. Den verdenskendte bildesigner Henrik Fisker, som var fløjet ind fra Californien, tryllebandt publikum med sin enestående livshistorie, som har ført ham fra at være designer af biler som BMW Z8, Aston Martin DB9 og V8 Vantage og Fisker Karma til nu at have skabt sig en platform, hvor han med sin egen virksomhed designer lige præcis de sportsvogne, som han har lyst til. Med andre ord lever han det liv, som enhver bilinteresseret dreng kun kan drømme om.
”Det er den bedste årsdag, vi har været til. Det at møde Henrik Fisker er stort, vi får aldrig muligheden for igen at møde ham. Vi havde ikke behøvet begge to at tage til årsdag, men vi ville gerne begge høre Henrik Fisker. Og så er det prikken over i’et, at årsdagen bliver holdt på Strøjer Samlingen. Det er de bedste rammer, du kan få i Danmark”, siger Brian Bach og Michael Sand fra S&S Bilhus i Herning.
Vær på forkant med den digitale udvikling
Henrik Fisker fortalte også om sine visioner for bilens fremtid, inden Asger H. Nielsen, direktør i Megafon, præsenterede en dugfrisk forbrugeranalyse om kundeloyalitet og forbrugeradfærd i autobranchen.
Leif Carlsen fra Social Selling Company fortalte om, hvordan de yngre generationer bruger internettet i købsprocessen, og hvordan man i autobranchen kan bruge sociale medier til at skabe synlighed og give fremtidige bilkøbere en god oplevelse af sin forretning. Han præsenterede deltagerne for nogle konkrete idéer til, hvordan man kan gribe det an, så man er på forkant med den digitale udvikling.
Efter oplæggene var der paneldebat med spørgsmål fra publikum og efterfølgende frokost, hvor der blev diskuteret og netværket flittigt.
Anekdoterne stod i kø
Dagen blev rundet af med en rundvisning blandt de enestående biler, fra klassikere fra 1920’erne som Duesenberg over lækre 50’er biler som Mercedes 300 SL til moderne sportsvogne som Fisker Karma og Bugatti Veyron. Den stenrige og dameglade bilsamler Jørgen Strøjer Hansen underholdt med sin bramfri og sjove facon med den ene anekdote efter den anden om bilerne, som hver især har en unik historie. En perfekt afrunding på en perfekt dag.
AutoBranchen Danmark siger tusind tak for den overvældende interesse for årsdagen og til de mange, som deltog. Vi håber, at I havde en forrygende og udbytterig dag.